FAQ
관리자

1. 무료 레벨 테스트

테솔 과정 수강을 위해서는 ATC 무료 레벨테스트 또는 

아래의 수강 요건을 충족하셔야 합니다. 


테솔 수강 요건

  ATC 무료 레벨 테스트 : 60% 이상

레벨테스트 보러가기

또는,

  영어권 국가에서 고등학교 이상 졸업자

  IELTS 6.5 이상 

  TOEFL 550  또는 iBT 80 이상

  TOEIC 750 이상


레벨테스트 신청 후 이메일을 통해 테스트 안내를 드립니다. 

테스트 소요시간 약 25분


2. 과정 등록

레벨테스트를 통과 후 등록 안내 메일을 보내 드립니다. 

(한메일을 사용 시 스팸메일로 분류되는 경우가 많습니다. 가급적 한메일 이외의 메일을 이용해 주시면 감사하겠습니다.)


3. 결제

ATC는 캐나다 현지와 동일한 가격으로 각종 프로그램을 제공하고 있습니다.


신용카드 결제와 송금 대행이 가능합니다. 

-    신용카드 결제 – 페이팔을 통한 신용카드 결제 (결제 안내문 제공)

-    송금 대행 – 별도 신청 후 계좌 안내 


4. 수업 및 평가


5. 수료

ATC Korea에서는 확인된 수료증을 등기우편으로 발송 (평균 수료 후 2주일 이내)


관리자

안녕하세요. ATC Korea입니다. 


각 과정별 커리큘럼에 대한 안내를 드리고자 합니다. 

학업 기간은 보통 6~8주 정도이나 개인 일정에 따라 더 빨리 마치실 수 있습니다. 

각 파트의 Section 별로 제공되는 과제를 풀어서 제출하시면 되며, 이 과제가 시험을 대체합니다. 


TESOL Diploma
(120 hours)
Advanced TESOL Diploma
(160 hours)
Professional TESOL Diploma
(180 hours)
Teaching English for Children
(120 hours)
Part 1: E-Book
Essential Teacher Knowledge
Section A:
Language
Section A:
Language
Section A:
Language
Section A:
Language
Section B:
Background to Language Teaching Methodology
Section B:
Background to Language Teaching Methodology
Section B:
Background to Language Teaching Methodology
Section B:
Background to Language Teaching Methodology
Section C:
Teaching Language and Language Skills
Section C:
Teaching Language and Language Skills
Section C:
Teaching Language and Language Skills
Section C:
Teaching Language and Language Skills
Part 2 : E-Book
Learning Teaching
 Section 1. Toolkit 1:
Classroom Management
Section 1. Toolkit 1:
Classroom Management
Chapter 1:
The Young Language Learner
Section 1:
Planning Lessons and Courses
Section 1:
Planning Lessons and Courses
Section 1:
Planning Lessons and Courses
Chapter 2:
Class Management and Atmosphere
Section 2:
Speaking
Section 2:
Speaking
Section 2:
Speaking
Chapter 3:
Teaching Listening
Section 3:
Receptive Skills: Listening and Reading
Section 3:
Receptive Skills: Listening and Reading
Section 3:
Receptive Skills: Listening and Reading
Chapter 4:
Teaching Oral Work
Section 4:
Writing
Section 4:
Writing
Section 4:
Writing
Chapter 5:
Teaching Reading
 Section 6.
Grammar
Section 6:
Lexis
Chapter 6:
Teaching Writing
  Section 7:
Grammar
Chapter 7:
Topic-based Work
 Section 8:
Phonology: the Sound Of English
Chapter 8:
Planning
  Chapter 9:
Tools
Part 3 : Videos
  Video 1:
Communicative Language Teaching
Video 1:
How to teach English to very young children with stories
Video 1:
Enhancing Instruction with Visuals
Video 1:
Enhancing Instruction with Visuals
Video 1:
Enhancing Instruction with Visuals
Video 2:
How to teach English to very young children with songs
Video 2:
Developing Listening Skills
Video 2:
Developing Listening Skills
Video 2:
Developing Listening Skills
Video 3:
How to develop very young children's literacy with phonics
Video 3:
Developing Reading Skills
Video 3:
Developing Reading Skills
Video 3:
Developing Reading Skills
Video 4:
Multi-sensory vocabulary drilling
Video 4:
Developing Writing Skills
Video 4:
Developing Writing Skills
Video 4:
Developing Writing Skills
Video 5:
Chants
Video 5:
Vocabulary
Video 5:
Vocabulary
Video 5:
Vocabulary
Video 6:
From chants to creative language games
Video 6:
Teaching Grammar Communicatively
Video 6:
Teaching Grammar Communicatively
Video 6:
Teaching Grammar Communicatively
 
  Video 8:
Facilitating Multi-level Classes